Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Härliga fredag

Publicerad 2010-04-02 20:21:33 i Blandat,

Har just kommit in från en lång och härlig fredag med stor del av dagen utomhus. Vi hade besök av svärföräldrarna och vi hann med både att spackla lillkillens rum och städa upp på tomten.

Killarna körde virke till kojan och jag städade stallet och gjorde fint i boxarna. Jag fick också hjälp av mannen att gå ut på promenad med Leia. Det var ett tag sedan jag red och jag kände att det inte var läge att testa på egen hand.

Totalt sett så var det nog tionde gången jag red henne och trots att vi haft ett längre uppehåll fungerade det i stort sett bra. Hon var lite på tårna och vaken, men jag tror att det härliga vädret gjorde sitt också. Vi skrittade skogsrundan, mellankillen var med på Vilma och de klarade sig också bra. Han är inte riktigt lika hästvan som storasyster men det kommer och Vilma skötte sig fint som vanligt.

Hoppas att ni får en GLAD PÅSK! UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela