Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lugn och kall dag

Publicerad 2010-04-04 17:12:09 i Blandat,

Planerna för dagen var att ta ut Leia på en liten tur, men efter en förmiddag med städning, en god påsklunch hos föräldrarna tillsammans med ett helt gäng kusiner och kusinbarn så har vi nu landat hemma och varken orkar eller känner för att ge oss ut i kylan och regnet.

Dottern har dock varit ute med Vilma. Hon hade två kompisar här på förmiddagen och de ville prova rida. Vilma skötte sig som vanligt fint. Duktiga lilla ponny =)

I morgon är det första lektionen för Leia. Men jag ser det mest som en social träning. Hon får bekanta sig med arbetet i en paddock och uppleva att andra hästar rör sig åt olika håll inom samma område. Kan bli spännande. Men vi kommer att ta det lungt, riktigt lungt.

Nu blir det mys framför brasan. Killarna ska ut på en "älgarunda" och jag och dottern ska spela spel.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela