Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 25 april

Publicerad 2010-04-25 20:55:25 i Blandat,

Underbar dag, men inte så mycket hästigt gjort. Först var det uv-invigning för tjejen, och därifrån fick vi med oss tre extra barn. Två kompisar till tjejen och en kompis till storkillen.

Hemma satte jag igång med fönsterputs och mannen med att sätta upp en lyktstolpe som ska lysa upp gårdsplanen. Timmarna bara rusade, vi avbröt arbetet för middag, korv stroganoff, enkelt att laga när man är många.

Tjejen och kompisarna tog in Vilma och Dennis och borstade och gjorde dem fina och sedan gav de sig ut på en liten tur i skogen. I dag märktes det inte ett spår av Dennis kolikanfall, så det var nog bara någon lättare form av magknip. Skönt.

Ridturen med Leia blev aldrig av. Men stretchingen sköter jag, trots att Fia blir mer och mer irriterad och visar tydligt att något inte stämmer. Hoppas, hoppas osteopaten behagar ringa i morgon så jag kan höra om det finns något mer att göra. Annars blir det väl att följa klinikveterinärens råd och betäcka henne och låta henne vila i ett år. Tänk om man bara visste vad det är som är som är fel med henne.

Ha nu en härlig vecka önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela