Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 15 april

Publicerad 2010-04-15 22:09:22 i Blandat,

Idag blev det en lugn hästdag. Hela eftermiddagen och kvällen har gått åt till barnen och till årsmötet på barnens förskola.

Men jag har hunnit stretcha min vän. Det är ju absolut högprioritet. Idag lät jag henne stå och äta hö samtidigt och det verkade som om hon trivdes med det för hon släppte till lättare igen. Någon gång drog hon tillbaka benet men sedan släppte hon igen. Stretchövningarna är först en där jag lyfter upp bakbenet och håller benet böjt med en 90 gradig vinkel i hasen, sedan pressar jag benet från hasen och till hoven i kors mot det andra benet. Samtidigt har jag hjälp av mannen som trycker på hennes höftknöl så att den sjunker. Vet inte om jag förklarar rätt, men men ... =) Den andra övningen är att sträcka ut bakbenet långt, lågt och rakt bakåt. Slutligen masserade jag henne över korset.

Nu är det mindre än en vecka kvar till jag får kolla om hon fortfarande rör sig konstigt ... jag vågar inte hoppas, men ändå vet jag att jag kommer att bli så besviken om hon inte rör sig bättre.

Jag har mejlat med hingstägaren som äger den hingst hon ska få träffa senare i vår. Hon säger att det inte är någon panik utan att vi ska vänta till mitten av maj med att åka dit med henne. Hon känner också till den osteopat som behandlat Fia och tror helt och fullt på att han kan göra underverk.

I morgon blir det lektion nummer 2 för mig och Leia. Hoppas att hon kan lyssna lite mer på mig den här gången =).

Nu är det soffan igen, må gott UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela