Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Underbara vår!

Publicerad 2010-04-10 09:01:30 i Blandat,

Ute skiner solen och det är bara så härligt! Idag blir det en riktig utedag. Mannen är i Götet på fotomässa men jag hoppas att de gamla kommer ut så att jag kan jobba lite med hästarna.

Igår var det bara tjejen med kompis som red ut på Vilma och Dennis. Tjejen trillade av men inte kompisen den här gången. Hon slog sig inte som tur var. Vilma har en tendens att göra tvära svängar och då flyger tjejen rakt fram .... lite shettis är hon allt <3.

Tyckte Dennis var lite öm i fötterna, vet inte om det beror på verkningen eller om han har lite känning av gräset. Han har aldrig haft fång, konstigt nog, eftersom hans mamma hade det och att han alltid har varit överviktig. Men jag vågar inte chansa så han och Vilma får inte gå i gräshage idag.

De andra fick ta det lungt. Vi gjorde Fia Finemangs stretchövningar och det gick bra. Hon är fortfarande ovillig att lyfta bakbenen men hon släpper till efter en liten stund. Jag har fortfarande hopp om att det ska bli bra. Faktum är att hon och Leia sprang och busade som galningar i hagen i går och det såg faktiskt ut som om Fia var riktigt avslappnad i kroppen.

Ha en go dag önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela