Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 10 augusti

Publicerad 2010-08-10 22:19:19 i Blandat,

Natten var helt tyst ... inte ett samtal. Tjejen sov på höskullen i granngården hela natten och var lycklig som en lärka när vi väl fick tag i dem på morgonkvisten. Och första kommentaren var - vi sover här i natt igen!

Hela dagen har byns stallgäng varit i stallet, pysslat, ridit och lekt. Föräldrarna har levererat mat och en gång fick vi hem dem så de kunde äta riktig middag. Och nu ikväll har vi varit borta med dem igen och den här gången skulle storkillen sova på höskullen också. Jag kände mig lite tveksam till hur det skulle gå men precis innan jag skulle åka så kom ännu en lillasyster och hennes papppa och skulle sova över också - så nu känns det mycket lugnare.

Hästarna här hemma har haft en vilodag. Har faktiskt inte hunnit pyssla ordentligt med dem i dag. Men de verkar må finfint ändå.

Nu blir det soffan och sedan god natt för mig. Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela