Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 10 juli

Publicerad 2010-07-10 22:11:48 i Blandat,

I dag har det varit varmt, upp emot 30 grader, så att till och med jag har badat ... inte bara en gång utan två. Det var otroligt jobbigt att komma i vattnet, jag gillar inte när det känns kallt, men riktigt skönt när man doppat sig. Härligt, och barnen var överlyckliga när mamma badade. =)

Under dagen har även mannens syster med familj kommit hit för att fira lillkillen. Jättemysigt att äntligen träffas, det sker alldeles för sällan. Deras lilla tjej som för övrigt är född på min födelsedag är snart ett år och har vuxit upp och blivit ett riktigt litet charmtroll. Söt som en liten docka.

Nu på kvällen tog jag och tjejen och red ut en liten runda i kvällsvärmen. Vi red bort till paddocken och tog några rundor runt. Det gick bra, men var alldeles för varmt, trots att det var efter nio. Jag skuttade två gånger med Leia, ca 30 cm, och hon tyckte det var roligt.

Nu står de inne, avsvampade och med god mat, ska släppa ut dem senare så att de får stå inne i morgon på morgonen igen.

Nu blir det glass och jordgubbar framför fotbollen, mums mums, på återseende UZ

Så här mysigt har vi det på vår altan, när solen har gått ner och ljusen är tända.

Kommentarer

Postat av: Oliivia ;)

Publicerad 2010-07-11 17:45:35

Nu har det blivit bättre väder och solen skiner !

Hoppas att ni mår bra.

Kram (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela