Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 12 juli

Publicerad 2010-07-12 23:04:54 i Blandat,

Ännu en dag i det tropiska sommar-Sverige. Vi försökte stanna hemma och jobba lite på förmiddagen men vid lunchtid var det omöjligt och hela familjen drog till stranden. Där fläktar det lite i alla fall. Och mycket folk var där i dag.

Här är mina två goa killar.



Efter stranden bjöd vi grannarna på grillat. Mysigt, barnen hade vattenkrig och vi satt och tjötade.

Vid nio tog vi in hästarna för en liten ridtur, en stallmamma och hennes döttrar kom med sina hästar, men odjuren - alla insekter - kombinerat med värmen gjorde att ridturen blev kort och ofokuserad. Svampade av hästarna efteråt och de verkade njuta av det.

Nu är fläktarna igång och vi inväntar ännu en varm natt, sov gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela