Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 21 juli

Publicerad 2010-07-21 12:29:54 i Finemang,

Nu har hovis varit här och skott om Leia och lagt framskor på Fia. Hon tyckte att hon var stelare i bakdelen igen nu. Skit också. Jag blir så ledsen, vill ju bara att hon ska bli bra. ¨

Så nu funderar jag på om det var fel att lägga skor på henne för att vi promenadrider henne eller om hon ska vila helt ... tänk om man visste svaret. Hade jag bara vetat vad som är rätt för att hon ska bli bra så hade jag satsat allt på det ... Många säger att jag ska gå på magkänslan - men min magkänsla pendlar ju fram och tillbaka beroende på vad som händer. Ibland tänker jag att det så klart är bäst om hon får röra på sig, bygga lite muskler och hänga med ut med de andra, och ibland tänker jag att det bästa vore om hon fick vila vila vila så att kroppen läker i lugn och ro.

Tror dock att jag ska försöka stretcha henne lite igen, och massera just där problemet sitter.

Nu blir det jobb igen, kanske dyker upp igen senare, eller så återkommer jag i morgon, kram UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela