Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 20 juli

Publicerad 2010-07-20 21:07:08 i Blandat,

I dag har det blivit stranden igen, det var ett tag sedan nu. Mannen var kvar hemma och målade på stallet. Det behöver en strykning nu i sommar.

När vi kom hem från stranden käkade vi pannkakor och tog det lite lugnt. Gick och hämtade Fia och Leia från nya sommarhagen. De var verkligen överlyckliga när vi släppte dem i morse. Mannen tog bilder och jag ska se om jag kan få lägga ut några här sen.

Vi ville rida i alla fall, jag och tjejen, och killarna ville också följa med så idag gjorde vi en ny variant. Jag red Leia, Nellie red Fia och killarna och mannen körde Vilma. Det var jättelänge sedan vi körde henne och tyckte det var superkul. Hon är verkligen allsidig den lilla ponnyn.

Vi red bort till grannarnas stall för de hade satt upp några hinder på en äng. Det såg så inbjudande ut. Leia fattade direkt och galopperade snällt över några skutt och jag var så lycklig så. Vilken snäll unghäst! De senaste dagarna har hon inte bråkat alls mycket och jag tror till viss del att det beror på att det har blivit lite mer regelbunden ridning de senaste två veckorna.

I morgon blir det jobb igen, nu Morden i Midsommer, må gott önskar UZ

Här kommer lite bilder från morgonens utsläpp i den nya hagen.



Nyfikna på den nya hagen.


Första galoppen runt.

 
Glädjeskutt.


I full galopp.


Min vackra flicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela