Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 6 juli

Publicerad 2010-07-06 21:53:39 i Blandat,

I dag är det åtta år sedan jag och mannen lovade varandra evig kärlek i nöd och lust. Mest har det faktiskt varit lust ... och lite nöd ibland =)

Vi gifte oss i byns vackra kyrka, fast vi bodde inte här då utan en halvmil bort. Vi åkte häst och vagn hem, stannade vid den lilla forsen och tog bilder och hemma på det lilla torpet där vi bodde då väntade 120 gäster på en fest utan dess like. Grannen Sven, 80 år, sa att det var den bästa festen i mannaminne. Vi åt, drack, spexade och dansade på vår björkprydda loge och allt var bara helt underbart. Jag hade aldrig tänkt mig ett så stort bröllop men när jag såg logen första gången så tänkte jag att här vill jag ha bröllopsfest och då blev det. Åtta år har gått och det har varit fantastiska år när massor av saker hänt.
Här kommer en kort resume.

Vi börjar resumen året innan bröllopet:

2001 Tjejen föddes
2002 Vi gifte oss
2003 Storkillen kom
2004 Jag började plugga igen
2005 Vi köpte tomt och byggde stall
2006 Vi byggde hus och flyttade
2007 Jag tog examen och lillkillen föddes
2008 Vi köpte Leia och jag sa upp mig på tidningen och börjde jobba som lärare
2009 Vi köpte Fia
2010 Egentligen det lugnaste året på länge ... men Fias fölis blir väl en stor grej inför nästa år.

Så här blev bröllopsfrukosten i morse.



Och här är min present - en vinranka.



Mannen fick ett par skor av mig, ett par vita adidas, jättesnygga, men så klart bytte han dem ... som alltid när jag ger honom nåt ... men bara till en större storlek.

På eftermiddagen har vi varit med stalltjejen och kollat på en låneponny, en c-ponny på 17 år som egentligen ska vara i avelsboxen men som kan få ett år ledigt. I så fall får Dennis och Vilma gå på lösdrift i vinter så att stalltjejens ponny kan bo här hos oss.

Nu på kvällen har jag och tjejen varit ute och ridit en kort runda, Leia var lite spänd, men det blir ju så när det inte blir någon regelbundenhet i ridningen. Vilma var pigg som vanligt, hon är för härlig.

Och när vi kom hem var grillen tänd och mannen hade dukat fint till bröllopsmiddag på altanen tillsammans med våra goa ungar.
Åhh, vad vi har det bra.

Nu ska vi mysa i soffan, må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela