Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 8 juli

Publicerad 2010-07-08 22:18:37 i Blandat,

Idag har jag tagit tag i saker, det är bra. Men jag fick ont i huvudet och det är inte bra, speciellt inte om man ska åka till Gekås och shoppa. Och jag har aldrig ont i huvudet så jag har ingen beredskap alls för det ... och inte gillar jag huvudvärkstabletter heller.

Så det blev inte så mycket shoppat i Ullared, lite till lillkillen som fyller tre år i morgon. Det var det viktigaste. Lite till hästarna, var ute efter ett tredelat bett till Leia. Hon är så himla känslig i munnen så jag vill ha något milt till henne, men det fanns inget. Men jag hittade nya stigläder till Fias nya sadel och så impulsköpte jag ett par nya ridbyxor till mig. Ett par bruna som inte är tajta ner till utan liksom raka. Får se hur bra det blir.

Hästarna har stått inne på dagen igen. Nu är det inte värmen som är värst. Bremsarna, bromsarna, blinningarna eller vad de nu heter är  hopplösa. Leia får verkligen panik av dem så hon var tacksam för att få komma in. I stället får de vara ute i natt.

I morgon blir det kalas, mormor, morfar, farmor och farfar kommer och firar lillkillen - tre år vad tiden går fort.

Hoppas ni alla mår bra, UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela