Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 4 juni

Publicerad 2010-06-04 13:25:10 i Blandat,

Måste bara skriva för jag är så glad. Hovis var här nu på morgonen och skulle ta både Fia och Leia. Hon började med Leia. Hon fick två nya framskor men får fortsätta gå barfota bak. Vi kommer förmodligen inte rida jättemycket i sommar, men ändå lite och då är det bättre att hon har skor än är helt barfota. Vi beslutade i stället att ta av henne skorna helt fram i oktober och låta henne få flera månaders vila över vintern. Unghästar behöver ju minst en lång lång vila efter inridningen.

När hon skulle ta Fia så förvarnade jag om att situationen var i stort sett den samma sedan sist, men att vi varit i väg två gånger hos osteopat. När hovis lyfte upp bakhovarna gjorde hon precis som hon brukar, hon drog in benet långt under magen och spände hela bakdelen. Men efter några sekunder släppte hon och slappnade av och hovis tyckte att det var en jättestor skillnad sedan tidigare. Hon trodde absoult att osteopaten gjort nytta och att vi faktiskt är på väg mot ett tillfrisknande ... och jag som i stort sett gett upp hoppet. Lågan tändes igen, och nu har jag bestämt mig för att ta kontakt med osteopaten igen och försöka få svar på om det är bättre att hon vilar sig helt eller om det är bättre att hon rör sig lite. Tänk om hon faktiskt kan bli frisk igen. Vilken dröm =)

Återkommer i kväll, tjejen och kompisen kommer och efter en tur till havsbadet vid sjön så kanske det blir lite ridning.

Kommentarer

Postat av: johanna, hugo och josefine

Publicerad 2010-06-05 20:34:01

vad roligt! pussa fina fia från oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela