Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 19 juni

Publicerad 2010-06-19 21:44:11 i Blandat,

Dagen har gått åt till städ, städ och städ. Har längtat efter tjejen så mycket att jag tog tag i att städa hennes rum riktigt riktigt noga för att jag vet att hon blir så himla glad när hon kommer hem i morgon och ser det. Varje liten pryl har sorterats, kläderna ligger fint i garderoben, sängen är nybäddad, golvet dammsuget och torkat och möblerna i ordningställda.

Har haft tv:n på och kollat på bröllopet samtidigt. Det är alltid gulligt men äkta kärlek oavsett vem det gäller. Men jag är glad att inte vårt bröllop var så hysteriskt och uppskruvat.

Hästarna har gått ute hela dagen. Fick ett erbjudande från en bloggvän om en ridtur tillsammans men jag såg det alldeles för sent ... synd. Men det finns fler kvällar i sommar, tyvärr går dock en del åt till jobb. Mina arbetstider är oftast mellan kvart i två och kvart i elva, så många kvällar i sommar kommer att gå åt till att göra tidning.

Nu zappar vi mellan fotboll och bröllop och snart ska vi sova, så fort vi vaknar i morgon åker vi till uv-lägret och spenderar förmiddagen där tillsammans med tjejen. Och på kvällen blir det jobb.

På återseende önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-20 22:36:55

Det går lite trögt med Tinna. Verkar som att hon var på väg UR brunsten när jag lämnade henne hos hingsten och inte IN i som jag trodde. Eventuellt blev hon betäckt i torsdags, men det är mycket osäkert. Hon får stanna kvar några veckor till. Hingsten är gammal och van och lär veta när det är dags!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela