Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 26 juni

Publicerad 2010-06-26 21:38:30 i Blandat,

Åhh, vilken härlig midsommardag. Åhh, vilken härlig midsommarkväll vi hade igår. Allt var perfekt och så lyckat. God mat, mysiga vänner, rolig dans kring stången och sedan en trevlig kväll i vännernas lada med alla barnen som lekte och busade och hade kul. Toppen helt enkelt. Hoppas att detta är början på en ny tradition.

Barnen var uppe sent men vaknade så klart tidigt som vanligt. Vi åt frukost ute i morgonsolen och gick över med de stora hästarna till en sommarbeteshage. Sedan gick vi upp till grannarna där vi var i går och hjälpte till med städningen. Det blev så klart fika så vi satt där en lång stund och tjötade ...

På eftermiddagen blev det  havsbadet med hela gänget och alla grejer - solstolar, filtar, gummibåtar, badmadrasser, grillkorv och annat och äta och så fortsatte vi trivas tillsammans. Kusinen kom dit med sin stora fina båt och vi fick umgås lite.

På kvällen har killarna varit ute och fiskat - utan att det nappade, och jag ock tjejen har varit ute och ridit på Fia och Leia. Vi red med de andra mammorna och döttrarna i byn och Leia var helt skogstokig. Hon busade och bockade och stegrade och betedde sig riktigt tokigt. Vet inte om det var värmen eller de andra hästarna men på gott humör var hon inte ... hmm. Konstigt nog känns det fortfarande tryggt och under kontroll, men det beror nog på att jag egentligen litar helt på henne. Hon är ju min vän, men idag var hon bara på dåligt humör.

Nu serverar mannen varma mackor framför tv och det ska bli riktigt gott. På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela