Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 9 juni

Publicerad 2010-06-09 21:45:41 i Blandat,

Har just kommit hem från en regning skolavslutninge. Den var trevlig, många fina barn och snälla föräldrar som visar uppskattning för det arbetet som vi gör. Mest applåder och uppmärksamhet idag fick dock vår glade busschaufför som körde sin sista skolbusstur idag. Han har ställt upp och jobbat två år över pensionsålder så nu var han nöjd. Men vi och alla barn kommer verkligen att sakna honom.

Hästarna har fått stå ute och huttra i regnet idag och det är dessutom Dennis födelsedag. Idag för nitton år sedan tittade han ut ur Baletts mage. Han var vackert fuxfärgad med bläs och strumpor och såg mest ut som en liten äppelskrutt. Det var min mamma som döpte honom till Dennis, det namn som hon hade sparat åt en eventuell bror till oss. Han är dock registrerad som Cherokee, ett namn som vi systrar tyckte var mycket coolare =) Tiden går verkligen fort, 19 år, helt otroligt länge.

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela