Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Dennis

Publicerad 2010-03-31 22:06:21 i Dennis,




Dennis, eller Cherokee som han egentligen heter, är en 19-årig welsh mountainherre. Han påminner mest om Mulle i Min Häst-tidningarna. Han älskar mat och hittar mest på hyss hela tiden. Han gillar när vi rider ut, men tycker det är dötrist att gå på banan. Då vill han inte alls.

Han är tävlad en del på klubbhoppningar, men inte på några höga höjder. Han har varit utlånad i omgångar, men har varit hemma sedan 2005. Våra barn rider honom och bäst trivs han när vi är ute och promenerar tillsammans hela familjen.

Han är son till min barnponny Balett så vi har haft honom sedan han föddes den 9 juni 1991. Och med största sannolikhet kommer han att stanna hos oss resten av livet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela