Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 28 maj

Publicerad 2010-05-28 21:41:22 i Blandat,

Sitter och käkar godis framför tv med datorn i knät. Barnen har somnat och lugnet har lagt sig över Mattisgården. I eftermiddag har jag haft hela min skolklass här på besök. Det var verkligen high life. Ungar överallt och våra barn blev som tokiga av all uppmärksamhet.

Vi käkade korv, gick tipspromenad med skolbarnens namn som svar, och sedan hade vi tävlingar som avgjorde vem av alternativen som var rätt svar, exempelvis - vem är snabbast? och sedan hade vi en tävling med vem som sprang snabbast med en ballong mellan knäna. Vitsen var att ingen självklart skulle veta vad det var för tävling som döljde sig bakom varje fråga, och att resultatet kunde bli det mest överraskande ... kul hade vi i alla fall.

Sedan fick Dennis och Vilma arbeta lite med att köra och bära barnen runt hagen utanför huset. Populärast var att åka vagn efter Vilma och hon fullkomligt älskar det. Hon var pigg som en ungponny och travade glatt på så barnen skumpade i vagnen. Mannen gick bredvid och jag ledde Dennis med de barnen som vågade rida. Snacka om att man är en poppis fröken =)

Nu ska vi fortsätta äta godis, ha en mysig fredag önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela