Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 22 maj

Publicerad 2010-05-22 19:55:48 i Blandat,

Åh, vilken dag! Strålande sol, otroligt mycket gjort och nöjda men trötta barn.

Vi började tidigt med att först släppa ut hästarna för en liten frukoststund. När vi ätit frukost tog vi in Vilma och Dennis och gjorde dem fina inför dagens övningar. Killarna var också ridsugna så lillkillen skrittade Dennis bort, eller Hennis, som han kallar honom. Storkillen red Vilma, riktigt bra, det märks att han kan bara han vill.

Borta vid paddocken var första ridlektionen redan igång. Stortjejerna red och det såg både svettigt och roligt ut. Efter en stund kom vår tjejs instruktör och det var dags för dagens första lektion för våra ponnyer. Både Dennis och Vilma skötte sig fint, Dennis var väl inte för pigg, men gick ändå framåt. Det är märkligt för andra lektionen blir han alltid lite mer framåt, trots att han egentligen borde vara tröttare.

På eftermiddagen blev det en liten hopptävling, alla hoppade den höjd som de ville, och alla fick rosett. En tävling med många vinnare och många glada barn.

När ridningen var över promenerade jag hem med hästarna. Mannen hade varit hemma och målat lillkillens rum så nu är det snart klart.

I eftermiddag har vi varit på förskolan och klippt gräsmattan, tjejen har lekt med en kompis och på kvällen beställde vi pizza.

Nu är det snart sängen, åtminstonde för barnen. Ska se om hästarna vill gå ute i natt, annars går jag ner och tar in dem om en stund.

Ha en underbar sommarkväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela