Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 10 maj

Publicerad 2010-05-10 20:32:00 i Blandat,

Idag är det tre år sedan min lilla Leia såg dagens ljus. Så i morse berättade mannen att han minsann gav henne ett extra äpple när han släppte ut dem. Gulligt! Jag ska gå ut senare i kväll och ta in dem. Det är ju så härligt med kvällsolen så de får gå ute några timmar till. Då ska hon få lite extra mys och en smarrig morot, min lilla stora tjej.

På eftermiddagen i dag har det varit lektioner med stallklubben, både Vilma och Dennis var med. Vilma gick bara ett pass med vår tjej för den andra eleven var bortrest. Dennis gick två pass, och han hade skött sig även idag. Han börjar bli snäll på gamledar. Han mår helt klart mycket bättre när han får röra på sig regelbundet. Bra att vår fina stalltjej var här i helgen och förbarmade sig över honom =).

Nu ska jag sitta vid datorn och förbereda mina utvecklingssamtal, den perioden har börjat nu, och det innebär en hel del hemarbete.

Ha en skön vårkväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Erlingmariam

Publicerad 2011-12-06 10:57:12

Follow your dreams, you can reach your goals.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela