Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 31 maj

Publicerad 2010-05-31 21:52:45 i Blandat,

Redan sista dagen i maj. Tiden går fort, i morgon ska sommaren vara här, men var är värmen?
I dag hade vi sista lektionen med stallklubben. Nästa vecka är det en liten avslutning med en dressyrtävling likt ridborgarmärket. Dennis var skitsur i dag, han gillar verkligen inte att gå lektion. Han visar det med hela sin kropp - bläää, tycker han. Jag tycker synd om honom och funderar mycket på vad som vore det bästa för honom. Kanske pension hos någon som uppskattar honom för det han är - en mysig matglad promenadponny.
Vilma var hungrig så hon var stark för tjejen och det gick väl inte heller så himla bra. Eftersom hon inte får äta på dagarna på grund av fången, blir hon som tokig när hon ska gå lektion i en gräspaddock. Så hon drog mest runt och försökte dra ner huvudet hela tiden. Tjejen kämpade och jag såg att hon var nära att ge upp, men hon bet ihop.
Leia och Finemang har bara latat sig. Det blir inte mycket tid över, hoppas det blir bättre på sommarlovet.
Nu är det kvällen och soffan som gäller. På återseende UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela