Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 5 maj

Publicerad 2010-05-05 21:53:58 i Blandat,

Idag är en sorgens dag här i vår lilla by. En av byns underbara ponnyer, en vit liten pärla som burit barnen med glädje och framåtanda, kommer att tvingas avlivas. Han fick en senskada för ett par veckor sedan och kommer inte kunna bli bra igen. Barnen är ledsna och gråter och vi med ... ibland är livet med djur smärtsamt. Våra tankar går till ponnyns familj.

Hemma i vårt lilla stall är allt lungt. Har inte hunnit vara ute så mycket idag, var nere och borstade dem och stretchade Fia och det gick bra. Hon vilar fortfarande på vänster direkt efter stretchingen, men kanske är det så att hon får ont diagonalt och därför har lite ont även på vänster sida.

Har varit i kontakt med hingstägaren igen och det blir aktuellt att åka om fem-sex veckor. Det ska verkligen bli spännande och roligt med ett litet föl igen.

Nu är det soffan med lite popcorn och sedan blir det sängen. Trevlig kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-05-05 22:35:00

Så tråkigt. Jag hoppas att den lilla ponnyn fått många glada år med barnen i Fryele!

Postat av: johanna, hugo och josefine

Publicerad 2010-05-06 20:29:30

Oj, är det den glade Dandy? Vad tråkigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela