Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 30 maj

Publicerad 2010-05-30 10:55:17 i Blandat,

Och så blev det en bloggfri lördag, håller jag på att tappa takten igen? Kanske, eftersom bloggen främst ska handla om hästarna blir dagar när hästarna inte får så mycket fokus svåra att skriva om.

Gårdagen bjöd istället på Brolle och det var inte dumt alls, picknick vid sjön i kvällssolen tillsammans med familjen och fyra tusen andra människor. På scen stod Brolle och charmade loss och jag gillar verkligen honom. Han är skön, avspänd och charmig - en riktig publikfriare.
Träffade dock min hingstägare där och hann samspråka lite om hur jag ska testa Fias brunst. Hon tyckte att jag skulle försöka kolla henne med någon främmande valack så ikväll har jag bestämt träff med en av byns nykastrerade unghingstar ... och så får vi se hur hon reagerar. Troligtvis inte brunstigt, men kanske kan mötet sätta igång de sovande hormonerna i henne.
Får se om det blir någon ridning, kanske hinner vi ut en sväng. Men först ska vi åka till stadens nyrenoverade simhall och testa om det blivit något bättre eller ej. Har inte varit och badat med barnen på evigheter så de är riktigt laddade.
Återkommer kanske senare i dag, trevlig dag önskar UZ

Kl. 20.54

Nu är det kväll. Badet i dag blev inte så lyckat, barnen var taggade till tusen och när vi kom fram till simhallen var den stängd. Söndagsstängd under hela sommaren. Suck ...

Men vi deppade inte ihop för det. Vi gjorde våra ärenden och sedan köpte vi en pizza och trotsade vädret och åkte till världens enda havsbad vid en sjö. Och så satt vi där i solen och blåsten och käkade vår pizza. Barnen tyckte det var lika kul och efter en stund åkte kläderna av och både tjejen och storkillen hoppade i det kalla vattnet och badade. Flera gånger var de i. Jag fattar inte vad det är med barn, har de ingen känsel i kroppen ... jag badar absolut inte förrän det är minst 20 grader i vattnet. Idag var det max 15. Hu, vad kallt.

Efter deras dopp snabbade vi oss hem för den varma duschen. Tokiga ungar!

På kvällen gick vi och mötte valacken. Fia visade intresse men absolut ingen brunst. Tjejen skrittade henne och de var som vanligt alldeles underbara tillsammans. Ska kolla henne om några dagar igen.

Nu blir det snart god natt, ha en skön söndagskväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela