Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 9 maj

Publicerad 2010-05-09 21:01:49 i Blandat,

Även idag blev det ridning. Vår goa stalltjej stannade över natten, mysigt =), och då passade vi så klart på att ta ut hästarna en sväng i morse.

Vi red först genom skogen och klättrade ett par gånger i backen bakom skolan. Hästarna tyckte att det var jätteskoj och vi med. Sedan red vi till paddocken mitt i byn och tjejerna ville hoppa några skutt. Jag och Leia övade på att rida i trav i stora åttor över ridbanan och jag tycker att hon skötte sig jättebra. Jag provade också att fatta galopp på spåret, både höger och vänster, och hon protesterade inte utan gjorde precis som jag bad henne. Första gången galopp på ridbanan - härligt att det går framåt hela tiden. Hon ger mig verkligen så himla mycket glädje och trots att jag är ovan och inte har ridit ordentligt på många många år så lyckas vi göra nya framsteg hela tiden.

Efter ridningen drog familjen Z till Ullared ... spontanresa som slutade i massor av bra billiga prylar och en hel del onödigt också, men det är så det är med Ullared. Åtminstone för oss.

När vi kom hem igen var vi över hos grannarna. De har varit iväg och hämtat sina sommarponnier i dag. Det var en söt liten fuxfärgad minishettis och en större svartbrun vanlig shettis. Båda var ston och lite till åren och dessutom ridna så jag tror att det kommer passa grannarna perfekt.

Stretchingen av Fia gick bra idag. Det kändes som hon var mer avslappnad och jag med. Ibland stressar jag upp mig, för att jag så gärna vill att det ska gå bra, och då känner hon av det och då blir det pannkaka i stället. Jag tror faktiskt att jag ska nöja mig nu. Jag stretchar en vecka till som osteopaten sa, men sedan låter jag tiden och hennes egen kropp ta över läkningen. Jag håller tummarna och ber för det bästa och litar på hennes egen läkande kraft. Drömmen att än en gång rida min lilla Fia lever vidare.

Nu är det kvällen och barnen har somnat. Jag önskar er alla en härlig arbetsvecka UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela