Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 11 maj

Publicerad 2010-05-11 22:13:16 i Blandat,

Det är sorg här hemma på Mattisgården idag. En av våra bästa vänner har plötsligt fått ta bort sin fina hund, en tioårig rottweiler tik, Sammi, som var helt underbar. Hon var vår hund Tildas själsfrände. Den enda hund som hon accepterade och tyckte om. Det berodde mycket på att våra hundar som är lika gamla har vuxit upp i hop och spenderat åtskilliga timmar med att leka, jaga varandra och springa i kapp.

Sammis bortgång blev också en påminnelse om att vår Tilda som är så självklar här hemma inte kommer att leva för evigt - att inte någon kommer att leva för evigt. Samma dag togs även byns populära ponny bort, så det har varit mycket att förklara och diskutera med barnen här hemma. Många frågor om livet och döden och vad som händer sen och att vi alla en dag kommer att dö. Hu, tunga tankar ...
Men glädjande är att det gick bra att stretcha Fia i dag igen. Det konstiga är att hon har små knutor i huden på låren, undrar vad det kan vara. Måste googla lite på det.
Nu önskar jag er återigen en skön kväll, på återseende, UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela