Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 21 november

Publicerad 2010-11-21 22:04:03 i Blandat,

Helgen är slut och vi är nöjda med den ridning som blivit. Det gör skillnad att ha en till person i stallet som också rider. Allt blir lite roligare då.

I dag på förmiddagen gav vi oss ut i blåbärsskogen. Lilla Saga knallade på och vi travade ett par gånger och det gick mycket bra. Hon har verkligen stort steg, jag har svårt att springa med ... På hemvägen var hon lite trött. Konditionen är inte den bästa.

På eftermiddagen tog vi ut Vilma och så gick jag med tjejen en runda i skogen. Vilma var pigg och glad som vanligt. Hon är allt en härlig liten ponny!

Mor och far har åkt till Stockholm i dag och på vägen upp stannade de till hos Dennis, första besöket sedan han flyttade från oss. Spänningen var stor, tänk om han inte mådde bra!! Men som tur var såg han mer välmående ut än någonsin, lite smalare, lite vitare och lika glad som vanligt. Skönt! Både mamma och pappa var helnöjda med honom och hans nya hem.

I morgon skulle det egentligen ha blivit lektion för instruktören i grannbyn, men vi har släpet på lagning så vi får snällt stanna hemma. Det kanske blir en resa till Jönköping i stället för att köpa hem lite reservdelar.

Ha en go söndagskväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna o Wille

Publicerad 2010-11-29 08:14:31

Så mysigt med en kompis i stallet...då brukar ju allt bli lite roligare.



Måste va helt underbart att rida ute nu när det är så härlig lössnö....!!!!

Inga hemska klampar så långt ögat når...



Ha det så gott !!



Kram Anna o Wille

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela