Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 24 april

Publicerad 2011-04-24 21:27:24 i Blandat,

Vilket väder! Jag älskar det! Soligt och varmt, grönt och skönt, och inga odjur ännu ... bara en liten varg som stryker omkring i krokarna. Det ställer till det lite för min plan att låta Fia föla ute. Tänk om vargen skulle dra förbi just precis då. Sannolikheten är inte stor men ändå.

Klockan är tjugo över nio och tjejen har inte ens kommit in från stallet ännu - hon och två kompisar har precis varit ute och ridit och nu pysslar de med sina små älsklingar.

Killarna är med mannen och kollar efter älgar. Det finns en plats i närheten där det just vid den här tidan samlas en enorm mängd älgar på ett och samma ställe. När vi var där förra året räknade vi till 18 stycken på en gång. Helt otroligt!

Själv har jag varit hos min lilla Leia. Vi har hittat en ryttare som eventuellt vill ha henne!!! Och nu ska hon först ha henne på prov i en månad och då står hon kvar hos utbildaren så det känns ju tryggt. Ryttaren verkar ambitiös och erfaren med höga planer så jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas tillsammans med min lilla tjej. Vi mätte henne idag och hon var överraskande 164 cm. När jag har mätt henne hemma har hon aldrig varit över 160 - och där runt låg hennes mamma också, men nu verkar det som om hon har skjutit i höjden.

I helgen blir det klubbhoppning igen - tredje gången - med två veckors mellanrum. Lite väl intensivt för min smak men det bara blev så, sedan får vi låta ponnierna ta det lugnt i ett par veckor.

Hoppas att ni njuter lika mycket som jag av den härliga våren. Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2011-04-24 22:00:48

Hej, jag ville bara säga tack så hemskt mycket för din fina och värmande kommentar på min blogg, väldigt snällt sagt! Och vilket sammanträffande att du hittade mig, världen är liten! :)

Postat av: Jenni

Publicerad 2011-04-25 22:43:19

Hej igen, vad roligt att du känner Frida!

Om Lady går igenom besiktningen, vilket hon nog gör, så ska de köpa henne, håller tummarna! :)

Ja, jag hoppas verkligen att min nya häst utvecklas lika bra som Lady har gjort =)

Ha det så bra du också, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela