Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lördag 22 januari

Publicerad 2011-01-22 21:17:01 i Blandat,

I dag har vi haft stora utrensningsdagen här på Mattis. Allt innehåll på vinden har lyfts ned i barnens tv-rum och sorterats och packats om. Oj, vad mycket grejer vi har. Framför allt en mängd med kläder som vi ALDRIG använder. Det blir tippen, Erikshjälpen och kanske något på Blocket. Vilket jobb, men vilken känsla när det är klart. Arbetet fortsätter i morgon =)

Veckan har i övrigt varit väldigt lugnt. Efter att mellankillen blivit frisk drabbades jag av magsjuka och fick stanna hemma två dagar från från jobbet. Suck. Jag hatar magsjuka. Jag blir verkligen sjuk. Men lika snabbt som det drabbar, lika snabbt vänder det och nu är jag pigg som attan.

Tjejen har tagit hand om hästarna. Hon har inte kunnat rida så mycket men idag var hon och en kompis ute med Saga och Vilma.

I dag och igår har jag tagit upp lite träning från marken med Leia. Tanken är att hon ska åka på utbildning i mars och fram till dess måste jag ha igång henne lite. Tror inte jag kommer att rida henne, men trickträna, longera och tömköra. Trickträningen som vi började med för länge sedan sitter faktiskt kvar. Hon kan buga med huvudet, en början till att buga helt, och nu kan hon även peta med mulen på ett föremål på marken. Tanken är att hon så småningom ska lära sig att plocka upp föremålet. Hon är lättlärd och verkar tycka det är kul att få aktivera sig lite.

Nu är det vila och lördagsmys och i morgon fortsätter vi att rensa, ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Publicerad 2011-01-25 13:29:44

Oj oj så duktiga ni har varit....man är alltid så nöjd när man fått rensa och fixa lite hemma.



Själv så är det VAB som gäller....lillfisen har haft feber i flera dagar och en grym hosta. Idag verkar febern ha släppt men hostan sitter i.



Nu håller vi tummarna att det går över snabbt...!!



Ha det så bra..!!



Kram Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela