Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lördag 8 januari

Publicerad 2011-01-08 19:45:04 i Blandat,

I dag har vi bakat bullar på äkta mormorvis. Och faktiskt gick det riktigt bra. Degen jäste och bullarna smakade precis som mormors men tjejen tyckte inte det var lika kul som vanligt. Mormor saknades ...

Så här blev resultatet. - Vilket bullberg, sa lillkillen.



I morgon ska jag jobba på tidningen igen. Det är bra för alla extra pengar som jag tjänat in över julen och fram till mars i år ska gå till Leias utbildning. Sedan är planen att hitta någon duktig och ambitiös ryttare som vill träna och tävla henne i några år innan vi kan ta hem henne hit och rida henne här hemma. I nuläget vill hon så mycket mer än vi och då känns det fel att låta henne gå här hemma och skrota. Det riktigt lyser arbetsglädje från henne och då ska hon så klart få chansen att arbete. Själv skulle jag ha en promenadhäst som jag kunde rida ut med barnen och som egentligen var nöjd med att bara vara. Men vi får se hur det blir, det blir ju ändå sällan precis som man tänker sig.

Ha en skön lördagskväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Publicerad 2011-01-11 21:14:16

Mmmm så smarriga bullarna ser ut....har försökt mig på att göra "snurr" bullar men det går inte. Så här blir det vanliga i formar. Inte lika goda konstigt nog....men det får duga. Kram Kram



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela