Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Tisdag 18 januari

Publicerad 2011-01-18 19:52:33 i Blandat,

I dag har jag varit hemma med mellankillen. Han har haft feber i helgen och i dag var den där feberfria vilodagen som man måste ha innnan man går tillbaka till skolan igen. Lillkillen var hemma också och dagens stora projekt har varit LEGO. Vi har letat lego, rensat legot i olika färger, letat upp gamla beskrivningar och återställt en hel del av de byggsatser som killarna fått i present både nyss och för länge sedan.



Är det något som jag gillar att leka med så är det Lego, och här är husbilen, hjullastaren och brandbilen.

Tjejen och jag var med Saga i ridhuset i går . Det gick inget vidare. Saga ville inte alls. Hon hoppade mest på stället och gick inte framåt. Längtar efter barmark så att vi kan ut och galoppera och rida i lite bättre tempo.

På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela