Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Fredag 1 juli

Publicerad 2011-07-01 22:14:43 i Blandat,

Försökte skriva ett litet inlägg i går men det försvann. Vet inte vad jag gör för fel men ibland bara funkar det inte.

Hur som helst så rider vi nu ... och jag får följa med på lilla Majsan. Hon är extremt snäll, lugn och harmonisk och jag känner mig jättetrygg på henne. Precis vad jag behöver. Hon går i hagen tillsammans med Saga och båda brunstar och håller på med varandra. Så de blev vänner fort i alla fall.






I går var hovis här och verkade alla hästarna. Majsan och Saga fick skor på framfötterna så att vi kan rida ordentligt. Även lille Maboy fick en liten justering, men i stort sett tyckte hovslagaren att han såg fin ut i sina hovar och ben. Han stod jättesnällt och lyfte hovarna en efter en. Duktig liten kille!

Nu ska jag krypa till kojs, god natt alla som tittar in här ibland. Lämna gärna en hälsning, på återseende önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-07-02 08:20:01

Så kul att du "blivit med ridhäst"! Då kanske vi kan rida tillsammans någon dag? Jag kan lasta in Saga i transporten och köra till Fryele. Kanske kan vi rida bort till Fryele kvarn och vägarna där?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela