Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Fredag 20 maj

Publicerad 2011-05-20 21:51:16 i Blandat,

Tyvärr, ingen fölunge ännu - omkring dag 345 nu - hur länge kan man vara där inne i magen egentligen. Manboy - vi längtar efter dig ...

Juvret blir större och större och är varmt men själva spenarna är fortfarande mjuka och små, så jag får nog fortsätta vänta och själva vakandet får väl vänta tills juvret verkar fyllas med mjölk.

I kväll sover tjejen och en av hennes kompisar i stallet i den halmade boxen som Fia och fölis ska få stå i, men de gör det mest för att det är spännande och mysigt inte för att vänta på fölis.

Nu ska vi kolla på film - Jakten på lyckan - och då tänker jag på hur lyckligt jag ändå är som lever mitt i min dröm tillsammans med min underbara familj och våra underbara djur.

Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon. (Jonathan Swift)

Ha en skön helg och på återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela