Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lördag 21 maj

Publicerad 2011-05-21 10:59:58 i Finemang,

Ingen fölis ... kommer det verkligen att komma en fölis???

Har börjat fundera på det där med att fylla på juvret med mjölk. Hur vet man det då? Jag har varit ute och tagit kort på hennes stora juver och ber er om kommentarer, snälla, vad tror ni? Hur ser man att det börjar bli mjölk i? Säkert kommer jag säga - ahha, när det väl kommer men fram till dess kommer jag att fundera är det nu ... eller inte.

Blää, vad jag är dålig på att vänta. På måndag är det Fias egen födelsedag, kanske vill hon vänta tills dess.

Här är juvret för mer än en månad sedan.



Och här är en bild på juvret idag. Lite skillnad är det, men hur mycket mer ska det ändras?



Förlåt Fia för jag offentliggör dina juver, men det börjar bli jobbigt att vänta ...

I morgon ska Leia på sin andra klubbhoppning. Vi håller tummarna för att det ska gå bra.

Vi ska åka med stallklubben till en teoritävling som heter Vi i stallet och som går ut på att barnen ska lära sig mer om säkerhetstänket i stallet. Tjejen och hennes kompis sov hela natten i stallet och kom inte in förrän vid åttatiden. Det hade gått bra men vår inhyrnign Nelly hade sparkat i väggarna under natten ... och det syns för hennes ena vägg börjar bli förstörd.

Ha en skön lördag och kommentera gärna det här med mjölken önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela