Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 30 maj

Publicerad 2011-05-30 15:52:51 i Blandat,

I dag har Welsh ponny Nytt kommit hem i brevlådan ... och om det nu är någon som läser den så måste jag bara förklara hur virrig jag har varit.

Vår nya ponny heter inte Ekbäckens Saga - hon heter EKBÄCKENS SUNDANCE - och inget annat. Ekbäckens Saga är en helt annan ponny - säkert fin hon också, men inte som vår =)

Vi kallar Sundance för Saga för hon är vår "sagoponny" och av någon okänd (förmodligen stress) anledning så har min hjärna vid ett flertal tillfällen virrat till det och döpt om henne även i offentliga sammanhang trots att jag så väl vet vad hon heter  .... och att vara noga med namn är en av mina starkaste journalistiska erfarenheter. I mina intervjublock går det inte att läsa något ... förutom alla tydligt bokstaverade namn. Suck!!



Tjejen och Ekbäckens Sundance även kallad Saga.

Annars flyter livet på här på Mattis. Manboy har varit ute hela dagen, även Vilma och Saga. Vilma med munkorg för att göra allt för att undvika ett fånganfall.

I kväll är det vårfest med barnens skola men jag ska åka till Leia och försöka komma på en lösning med fodervärdsproblemet ... det blev inte riktigt som jag tänkt mig och nu måste vi komma på en rimlig framtidsplan.

Ha en fortsatt bra dag önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela