Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Onsdag 4 maj

Publicerad 2011-05-04 21:33:44 i Blandat,

Hoppträning för bästa tränaren idag. Det blev lydnad på låga hinder - precis vad tjejen och Saga behövde. Träningen gick jättebra och tjejen var så nöjd efteråt. Saga var pigg men ändå kontrollerbar och det är ju vad som krävs.

Här kommer några bilder. Inte speciellt bra men ändå ... ;)





Kolla in bakbenen - fin teknik =)

Vilma var också med och granntjejen red. Det gick okej, men tyvärr trillade hon av. Men hon tuffade till sig och hoppade upp igen.

Här hemma har Fia gått och strosat ännu en dag. Ingen fölis i sikte. Juvret är fortfarande mjukt. Men det är tur att jag såg den andra ponnyn i byn dagen innan hon fölade och såg hur hon verkligen såg färdig ut. Fia är inte alls där ännu.

Nu blir det vila och återhämtning inför morgondagens prövning - då ska mellankillens stygn tas bort. Huuu!

På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela