Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

16 februari 2013

Publicerad 2013-02-16 17:53:44 i Blandat,

Halloj! Här är jag =) Är ni där?
Det var några månader sedan sist, mycket mycket mycket har hänt. Orkar inte berätta allt ...
 
Men Tilda fick somna in den 16 juli. Allt gick bra och hon var lycklig och i vårt sällskap än in i det sista. Veterinären kom hit så hon slapp bli rädd och mannen var med henne hela tiden.
 
Molli har hunnit bli nio månader. Hon är en liten buse, vild och vacker och en typisk vallhund, skäller och skäller =). Vi har varit på några små utställningar och gått valpkurs och till våren väntar agilitykurs med tjejen.
 
Ponnyerna mår väl. Vi har fyra igång och idag har två av dem tävlat på ridklubben i närheten, Det gick bra och blev en andraplacering för min tjej =) Stolt mamma, men hiskeligt nervös innan. De är stadiga i lätt c nu och ska snart debutera lätt b. Måste bara träna lite till först.
 
Jag och Lillebror har haft en lugn vinter, halka och mörker har gjort att vi inte kört så hårt. Men vi har ändå njutit av de uteritter som vi har tagit oss ut på. Till våren kanske vi börjar träna lite tillsammans igen.
 
Jobbet går fint och det blir ännu en sommar på tidningen, men troligtvis den sista.
 
Pojkarna mår fint, trots att vi fått reda på varför mellankillen är så trött jämt ... konsekvens av den dumma svininfluensasprutan. Vi håller på att lära oss att leva med faktumet, men samtidigt är vi lindrigt drabbade om man jämför med de andra ca 200 barn som drabbats. Suck =(
 
Här kommer några bilder från tiden som gått, hoppas att vi ses igen, kram från U
 
 
 
Vinst i ponnyallsvenskan i division 2 för hela Småland!
 
 
Och så vår älskade och så saknade hund Tilda <3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela