Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Återtåget 2 juli 2017

Publicerad 2017-07-02 17:35:00 i Blandat,

Oj, oj, oj - att jag ens kom ihåg lösenordet till den här gamla bloggen. Det var tider det när man hann med och orkade blogga.
Men kanske är det värt ett försök igen. Inte för att jag förväntar mig att någon ska läsa det jag skriver, mer för min egen skull, för att jag ska komma ihåg vad jag gör och hur jag tänker och varför saker och ting blir som de blir.
 
Nuläget ser ut så här: Familjen Z är komplett med man och tre barn, idag 16 år, 14 år och tio år. Häststyrkan består av fem hästar, lilla Vilma som för närvarande är utlånad, gamla Donna som varit dotterns bästa tävlingsponny i några år men som snart ska gå i pension, Manboy som vi själva fött upp och som är sex år, Ellie som är den nya tävlingsponnyn och lilla Kelly som är vår tvååring och blivande storhäststjärna. Hundarna har utökats till tre, en pyrre, en mas och en jämte. Kattfamiljen består av gamla Milla, elva år, lilla Vimsa och hennes tre små kattungar.
 
Projekten som jag har just nu är att köra in Manboy, mest för att han ska få en egen syssla som inte handlar om att presetera på hoppbanan. Han har visat väl att han inte vill tävla utan trivs bäst i skogen och med lite lättare krav. Målet är att så småningom sälja honom, men då till rätt hem och med rätt förutsättningar.
Nästa projekt jag har är att träna upp min kropp till muskler, inte gå ned i vikt eller så men omvandla fluff som vi kallar det till rena muskler. Jag har påbörjat den resan med att träna tabata tre dagar i veckan i fyra veckor och ska fortsätta träna så mycket och ofta som det går.
 
Dagens bild blir en fin på min MB som dottern tog i går och som finns med i hans säljesannons.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela