Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 28 juli

Publicerad 2010-07-28 09:18:31 i Blandat,

Klockan är bara strax efter nio och jag har redan varit ute och jobbat lite med hästarna, Leia och Fia.

Massören rekommenderade skrittarbete över bommar för de båda, så i dag har jag haft dem i grimma och longerlina och gått över skrittbommar. Det gick jättebra med Leia, hon snubblade ett par gånger men fattade till slut att hon skulle lyfta lite mer på benen. Fia gick också bra, men sedan fick jag för mig att jag skulle leda in henne mellan skaklarna på vagnen och det ville hon inte. Hon är väldigt rädd om benen så vi gick säkert fram och tillbaka i tio minuter innan hon väl stod stilla mellan skaklarna. Och då fick hon massa godis och fick stå där en stund i lugn och ro.

Ska verkligen försöka fokusera på att köra in henne nu ... jag har ingen brådska att spänna vagnen efter henne, men jag vill öva öva och öva så att hon blir trygg med att det smäller och låter runt benen och bakom henne. Lite kvickrädd är hon och den stora skräcken är att hon ska få panik med vagnen efter sig och att allt går åt skogen.

Nu blir det stranden, UZ 

Kl 23.10

Alldeles strax läggdags, har haft en stressig kväll på jobbet. Gjort om sida efter sida, vissa dagar funkar det inte alls. Men klar blev jag i alla fall ... och i god tid som vanligt. Nu var det sista jobbdagen på ett tag, skönt - det börjar slita lite att inte vara ledig så mycket.

Nu - läggdags! Kram UZ

Kommentarer

Postat av: olivia

Publicerad 2010-07-29 11:21:23

Åker ni förbi malmön så får ni höra av er ;)

Vill att ni ska komma ju !

Kram z4

Postat av: Oliivia ;)

Publicerad 2010-07-29 19:27:00

sv: - Tack, aa mamma tyckte också dom va lite läskiga haha ;)

Vi har inte riktigt bestämt när vi ska åka hem men vi tror att vi åker hem nästa helg ;)

Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela