Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Kall vår

Publicerad 2010-04-10 19:28:02 i Blandat,

Solen som lovade en härlig dag i morse gjorde sitt jobb dåligt. Istället har det varit kallt och rått hela dagen. Jag och barnen stack upp till ridklubben där det var tävlingar. Fikade, träffade lite bekanta och kollade på de fina hästarna. Efter en stund tröttnade vi för det var så kallt så vi åkte till affären och sedan hem.

Hemma käkade vi pizza, spelade fotboll och tog det lite lungt. Efter några timmar kom mannen hem från fotomässan i Götet och då kunde jag och tjejen ge oss ut på en liten tur med Leia och Vilma.

Vi red Lundarundan, travade en del och galopperade upp för backen. Leia bockade en gång men skötte sig bra ändå. Hon är så härlig att rida. Borstade henne ordentligt efteråt och hittade ett märke med avskavd päls på höftknölen på henne. Undrar om hon har gått omkull. Hoppas att det inte blir några fler skador.

Fia Finemang var rastlös när vi skulle stretcha henne så det kändes inte alls bra idag. Hon sjönk inte ned alls så som han ville att hon skulle göra med bäckenet. Och hon ville inte alls sträcka ut höger bak. Hoppet sviktar ... men jag har dock sett två avsaktningar i hagen där hon inte trippat med bakbenen. Det är bara att bita ihop och kämpa vidare med stretchingen. Två veckor i första läget, sedan kolla henne och sedan minst två veckors stretching ytterligare. Tålamod är kanske inte min starkaste sida, åtminstone inte när det gäller sjuka hästar.

Nu är det lördagsmys med lasangett, god sallad och chips och godis efter. Trevlig kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela