Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 16 augusti

Publicerad 2010-08-16 21:53:45 i Blandat,

Jobb idag - sista planeringsdagen innan skolbarnen kommer. Det är allt lite förväntansfullt och pirrigt. Det här läsåret har jag en kollega i klassen och det känns skönt och annorlunda efter att ha arbetat helt själv i två år.

Hästarna fick ännu en lugn dag. Men jag var ute och tricktränade lite med Leia och Fia. Och Fia hon är så lättlärd och klipsk. Hon kan numera buga, inte så djupt men huvudet mellan frambenen, och tacka med både höger och vänster framben. Kanske kan jag utveckla den rörelsen till spansk skritt, vet bara inte riktigt hur ...

Leia är inte lika snabb i tanken, men hon fattar att hon ska leta efter godiset mellan frambenen och om jag pushar henne lite så tackar hon med ett framben.

Planeringen fortsätter nu på kvällskvisten och i morgon välkomnar vi alla nya och gamla skolbarn till skolan. Må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela