Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 8 augusti

Publicerad 2010-08-08 14:07:14 i Blandat,

Nu har jag trillat av min Leia för första gången ... ont i fingret och handleden. Boven i dramat var återigen små flygande odjur. Leia får verkligen panik. Hon hade något under magen och gick upp på bakbenen först en gång, och sedan en gång till. Andra gången stod hon verkligen rätt upp så jag gled/trillade av. Var livrädd att hon skulle slå över och gå runt. Även Fia och Dennis var irriterade så det var inte bara Leia.

Jag ledde henne en bit för hon blev nog lite skärrad också och sedan hoppade jag upp igen. Då skrittade vi lugnt och resten av ridturen gick bra. Nu känns det som om vi måste ut igen i morgon för att vi inte ska ha några dåliga minnen ... är lite rädd för att hon ska tro att bråk lönar sig.

En annan viktig sak är också att hon inte gillar sin sadel ... måste försöka få tag i sadelmakaren och byta in min mot en som passar bättre. Ska försöka få tag i henne nu i veckan och se om vi kan få till en träff.

Nu tittar jag och killarna på vildsvinsjakt på dvd, och tjejen, stalltjejen och mannen har åkt till ikea för att köpa bokhyllor.

Vi ses igen, UZ

Kl. 19.17

Har varit på jourcentralen och kollat upp min hand - men det var bara en rejäl stukning. Skönt, men ont gör det fortfarande. Ska käka pizza nu, jobbar på tidningen i morgon igen och sedan på tisdag blir det skoljobb igen.

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Oliivia ;)

Publicerad 2010-08-08 20:14:42

Vad bra att inget va brutet ! Jag och mamma har tänkt på dig (: Kram kram (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela