Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Torsdag 30 december

Publicerad 2010-12-30 19:29:24 i Blandat,



Året är snart slut och det är dags att summera det som hänt. I stort har det varit ett toppenår, men så klart med vissa mörka moln.

Det goda som har hänt är att Fia blivit dräktig, att jag fått fast jobb på skolan samtidigt som jag får jobba nästan så mycket som jag orkar och vill på tidningen - två toppenjobb som jag inte vill vara utan. Vi har köpt lilla Saga och trots att det verkade smått omöjligt i början så har hon visat sig vara en underbar liten tjej som vår tjej passar så fint ihop med. Sist men inte minst så har vi fått vara friska och bibehållt vårt positiva hem med mest glada miner och samarbete.

Något annat stort som hänt är att vår Dennis flyttat. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det är både bra och dåligt. Bra för att han har fått ett bra hem som uppskattar honom för den han är, men dåligt för att vi saknar honom - det är tomt utan vår lille envisa kille.

Det mindre goda är så klart allt kämpande som min älskade sis och hennes lille pojk haft, att leva med en farlig men ändå kontrollerbar sjukdom är en svår balansgång och så många gånger önskar jag att jag kunnat hjälpa till mer. Jag beundrar hela deras "stora" familj som samarbetar så bra och som har förmågan att se framåt trots att det ibland är tufft. Av hela mitt hjärta önskar jag att kommande år blir lättare för dem.

Inför nästa år hoppas jag att vi får fortsätta vara friska och behålla vårt goda humör och vår glädje, kärlek och harmoni i familjen. Jag önskar att det blir stabilt för sis med familj och att de gamla får fortsätta att förgylla vår vardag.

Jag hoppas att vi kommer jobba vidare med våra hästar, att jag hittar någon bra människa som vill utbilda Leia, att tjejen kommer vidare med sin lilla Saga och att vi får en frisk liten föling.

Det är mycket man tror och hoppas på, förväntningar och drömmar, men jag försöker njuta av varje dag och inte ta för mycket för givet. Livet är viktigt att leva varje dag.

GOTT NYTT ÅR till er alla som titta förbi här ibland.

Lämna gärna en hälsning så att jag vet vilka ni är =)

Kramar från UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-31 10:35:18

Den allra varmaste nyårshälsningen är skickad från oss i Boda!

Postat av: johanna, hugo och josefine

Publicerad 2011-01-01 18:55:12

Vad fint skrivet! All kärlek från oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela