Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Torsdag 9 december

Publicerad 2010-12-09 20:51:10 i Blandat,

Torsdagar verkar vara mina bästa bloggdagar ... kanske är det då jag har tid och lust att summera mitt liv.

I dag har varit en bra hästdag. Efter att jag hämtat barnen plus en del av deras kompisar tog vi in både Fia och Vilma. Min inkörning av Fia har liksom stannat upp och jag har gått och tänkt i flera dagar att jag skulle vilja prova att tolka med henne. Kanske är det en bra del av inkörningen. Hon blir ju i alla fall van vid att ha något bakom sig utan att det kan hända så mycket. Vi binder aldrig fast pulkorna utan den som sitter i pulkan får hålla i ett rep och trillar man av eller släpper så blir det alltså inga slängade, flängande pulkor efter hästen.

Fia tog det i alla fall med sans. Först drog jag pulkan brevid henne och sedan lät jag tjejen sitta i pulkan och jag ledde henne. Det gick superbra och hon var jätteduktig.

Barnen tolkade också med Vilma och det gick alldeles utmärkt. Hon älskar verkligen att springa i snön.

När stalltjejen kom så tog vi in Dagmar och Saga för en liten tur. Tanken var att tjejen skulle rida men hon hade ju sina kompisar här så jag tog en liten tur i stället. Jätteroligt att sitta på hästryggen igen.

Nu ska vi kolla Robinson och sedan blir det tidig säng för mig. Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: johanna, hugo och josefine

Publicerad 2010-12-09 22:35:07

sweet dreams kära syster! det låter som ni har det bra i fryele. vi längtar, ska bli kul att se saga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela