Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 26 juli

Publicerad 2010-07-26 22:55:47 i Blandat,

I dag blev det löshoppning av Leia. Hon hoppade 90 cm, ganska högt tycker jag, men det är klart att hon ligger i lä mot de treåringar som utbildas av proffs. Men vi tar det i vår egen takt. Vi tränade lite trick också. Min barnponny Balett kunde buga och sedan tacka och det håller jag på att försöka lära henne och Fia. Och så backa på komando. Jag säger back och pekar lite mot bogen och sedan backar de. Vet egentligen inte varför men jag tänker att när vi ska börja rygga så kanske hon fattar om jag säger back, trots att jag sitter på ryggen.

Tjejen åkte hem till kompisen som har sommarponnyer och red först en sväng, och sedan kom de hem till oss och red en sväng till på Vilma och på en annan ponny som finns i byn.

Jag har jobbat i dag, det gick bra, men idag fick jag jobba på lite ... nu blir det vila och i morgon kommer massören och jag är ledig.

Må fint önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela