Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 23 maj

Publicerad 2010-05-23 21:40:49 i Blandat,

Intensiv arbetsdag idag. Vi har fått klart lillkillens rum, fina vita väggar, fint ekgolv och nu ligger han i sin egen säng i sitt eget rum och sover så sött. Vi firade med att äta kvällsmat toppat med lite godis i hans rum i kväll och han var så stolt så. Och det bästa av allt, tycker han, är att när kusinerna kommer nästa gång så kan de sova i hans fina rum igen.

Hästeriet har också hunnits med idag. Vi hade svärföräldrarna här och de tog hand om barnen och jag gav mig faktiskt ut på en liten tömkörningsrunda med Finemang. Jag tänker att hon kanske borde röra på sig lite så att hon bygger upp sina muskler ... men jag vet egentligen inte vilket som är rätt, att vila sig i form, eller att röra sig i form. Hur som helst så vilar hon inte i hagen, hon rusar på precis som de andra och då har hon verkligen inte ont. Tömkörningen gick okej. Det var ju ett tag sedan nu så att hon blev lite spänd.

Vilma reds av en av tjejens kompisars lillasystrar, en ny liten ryttare som med all säkerhet är en riktig hästtjej. Bra att det finns några som kan ta över nu när tjejens kompisar börjar att växa ur våra små ponnyer.

Jag och tjejen gav oss ut på kvällen med Leia och Dennis. Leia som inte blivit riden på ett par dar var riktigt på bettet och nästan lite stirrig. Galoppen gick inte alls bra, hon kom liksom inte framåt utan skuttade mer uppåt. Dennis ville inte heller idag, kanske trött efter gårdagen.

Nu ska jag snart ut och ta in dem. Har insett att det blir nog inga utenätter. Tror kanske att det är knotten och myggorna som gör att de hellre vill komma in och vila i lugn och ro.
Ha en skön kväll, på återseende UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela