Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 15 november

Publicerad 2010-11-15 21:14:36 i Blandat,

Halva november har gått ... tiden ....

Vi har först ridit Saga och Dagmar i vår blöta leriga gräspaddock. Inte så kul men killarna var hemma så vi kunde inte lämna dem ensamma utan fick hålla oss hemma. Saga var lite mer spänd i dag men det gick ändå bra. Två av byns hästar med ryttare kom förbi och alla nya situationer blir hon ju lite osäker.

På kvällen lastade vi Vilma och åkte till ridhuset för en hopplektion med världens bästa tränare. Det var fyra ryttare i dag, en som vi brukar rida med och två extra ponnyekipage från byns egen stallklubb. Kul! 

Lektionen gick jättebra och tjejen kämpade verkligen på med sin lilla ponny. Ibland gick hon knappt att styra henne men oftast blev det fina och balanserade hopp över hindrena och mjuka fina vägar emot hindrena. Jag hade med kameran, men den blev bortglömd så jag får ta med den nästa vecka igen.

Nu sover de små, och vi intar soffläge. Ha en go kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela