Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Tisdag 26 april

Publicerad 2011-04-26 22:29:21 i Finemang,

Påsklovet är över och idag började vardagen igen! I går skulle vi haft en vilodag, men i stället blev det en förmiddag på akuten för mellankillen skadade sig när han skulle hjälpa oss att släppa ut hästarna ... tre stygn i pannan blev det ...

I dag har jag mätt runt Fias mage. Hon är gigantisk, tyvärr inte bara fölmage utan också tjock. Men det är svårt att banta henne nu. Vi får ta tag i det när fölis är ute och har blivit några veckor. På det tjockaste stället runt magen är hon hela 206 cm i omkrets. Det bubblar och sparkar där inne så Manboy som han ska heta mår säkert alldeles finfint. Hennes juver har börjat fyllas upp, men är fortfarande ganska mjukt och jag tror det är minst två veckor kvar till han tittar ut.

Så här ser hon ut - min vackra prinsessa.



Och hennes vackra huvud.



Och här kommer en bild på det nyaste tillskottet i byn - en liten överraskning för ägaren som köpte ett ponnysto i oktober och inte visste om att hon var dräktig. Men det blir kul för vår fölis för då kan vi låta ston och föl gå tillsammans i sommar.



Visst är han söt - Valle heter han, enligt oss i alla fall =)

Jag har också fått rapporter från Leia att allt går bra och att ryttaren tycker att det känns bra hittills. Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för då blir det både utbildning, kvalitetstävling och hopptävling för henne.

Hoppas ni har en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela