Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Torsdag 28 april

Publicerad 2011-04-28 22:18:44 i Blandat,



Tjejerna på tur.


Ännu en härlig vårdag. Grönskan exploderar och snart är björkarna helt utslagna.

I går var det hoppträning för tjejen och Saga och i dag har tjejen och hennes kompisar ridit ut på tur. Dagen avslutades med att Vilma fick tjänstgöra som ponnyridningshäst vid kyrkan i byn. Det tyckte hon var okej, speciellt eftersom det bjöds på godis.




Vilma på ponnyridning.

En glädjande nyhet är att jag av en slump fått reda på att barnens syssling ska köpa ett fint litet welshsto, Lady, som vi var och tittade på för tre år sedan. Då var hon mager, misskött och olycklig. Vi försökte köpa henne men kom inte överens om priset, och bara någon dag senare dök min Leia upp och jag tog mina sparpengar och köpte henne i stället. Men Lady fick ett nytt, superbra hem - jag har följt henne på ägarens blogg - och nu är hon vacker, välskött och lycklig. Tjejen som köpte henne har dock vuxit ur henne och bestämt sig för att sälja, och till min stora glädje så är det någon som vi känner som ska köpa henne. Världen är liten ibland!

Nu blir det sängen för mig, i morgon ska jag dubbeljobba. Först skolan och sedan tidningen. Det blir skoj =)

Sov gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela