Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 1 augusti

Publicerad 2011-08-01 21:43:41 i Blandat,

Oj oj oj. Man kan ju nästan tro att jag har gett upp bloggen igen, men det har jag inte, bara haft lite välförtjänt vila.

På Mattisgården har det inte hänt så mycket. Sommaren har rullat på. Lillkillen har fyllt fyra år. Manboy har förvandlats från en brun tanig fölunge till en grå reslig hingstunge. Han är fortfarande lite busig men vi leder honom ibland för att bibehålla den träningen.

Fia rids i skritt varannan dag nu och hittills har allt sett fint ut.

Vilma har överlevt sommarens fångrisk och kan nu beta med de andra hästarna i den nerbetade hagen. Saga har varit hos grannarna på lite ridning i en vecka när vi var i väg på en underbar semester tur till västkusten. Semestern bjöd på allt - sol, bad, salta klippor, otroligt god mat, fint umgänge av goa vänner, krabbfiske och Lisebergsbesök. Helt enkelt en fantastisk resa. Och här hemma höll världens bästa morfar ställningarna och tog hand om hus och djur.

I övrig har jag jobbat,  jobbat och jobbat. Suck. Den här sommaren blev det lite för många arbetspass. Men nu är det bara fem pass kvar innan skoljobbet börjar igen.

Må gott alla ni som troget tittar hit lite då och då, UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela