Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 16 april

Publicerad 2010-04-16 21:19:24 i Blandat,

I dag har tjejen haft en klasskompis här och de tog ut Vilma och Dennis på en liten tur. Klasskompisens mamma var också med så hon gick med en runda. De provad lite i paddocken men då var Dennis trött och ville inte alls.

På eftermiddagen var det lektion i paddocken. Det körde ihop sig lite för mig med barnvakt så jag sadlade och tränsade Leia och tog lillkillen i vagnen och promendeade genom byn till paddocken. Tjejen och storkillen cyklade. Det såg nog ganska komiskt ut, en fullklädd ryttare med väst och hjälm som puttar en barnvagn och har en sadlad unghäst på släp. Hon blir verkligen tränad med barn, cyklar och vagnar. Lektionen gick bättre än förra gången. Hon lyssnade mer på mina hjälper, hängde med både i skritt och trav. Jag kände mig jättenöjd och instruktören tyckte också att vi hade utvecklats sedan sist.

Nu är de nattade och står i stallet och mumsar sitt hö. Pappa hjälte mig att stretcha Fia. Hon var inte alls nöjd och försökte kicka när jag skulle stretcha den onda sidan. Så idag är hoppet lite grusat. Håll tummarna för oss. Nästa onsdag ska jag kolla henne.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-04-16 22:10:56

Önskar er en härlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela